tirsdag den 9. august 2011

De forste dage i USA!

Fredag d. 5/8 2011 sagde jeg fravel til Danmark for de naeste 10mdr. Noj hvor var det haardt i lufthavnen! Bare at vide at man ikke kommer til at se alle de fantastiske mennesker derhjemme i saa lang tid er slet ikke til at forstaa!

Men saa gik turen til New York sammen med 9 andre danske udveklingsstudenter og paa en 8timer lang flyvetur kan man naa at blive ret taet paa folk. I hvertfald viste disse 9 danskere sig at vaere 9 rigtige skonne mennesker.


Vi ankom til hotellet i Newark om eftermiddagen og chillede bare resten af dagen.

Saa blev det lordag og tid til sight seeing i New York, vi saa selvfolgelig alle de saedvanlige steder: Central Park, Grand Central Station, Time Square osv. og efter et par timer med en guide fik vi lov at opleve New York paa egen haand. Denne tid brugte jeg sammen med de tre drenge fra Danmark og en af drengene fra Sverige.











Sondag startede ud paa samme maade med en guidet tur hvor vi saa ting som Frihedsgudinden og The Brooklyn Bridge osv. Og lige som lordag fik vi tid til at gaa rundt i New York paa engen haand. Denne tid brugte jeg sammen med tre rigtige sode danske piger. Vi brugte tiden paa at se og opleve alle de sma butikker i New York og saa besogte vi desuden Magnolia Bakery (bageriet der er med i Sex and the City) og kobte deres beromte cupcakes! MMM hvor var det godt!











Mandag morgen gik turen saa mod Idaho men forste skulle flyet lige omkring Seattel. Alt i alt var turen ca. 7 timer. I luft havnen blev jeg saa modt at mine vaerst foraeldre og to af mine vaerst soskende. Turen fra lufthaven g til mit nye hejm for de naeste 6uger var ca. 1time saa i denne tid blev der selvfolgelig sitllet en masse sporgsmal. Endelig kom vi "hjem" og jeg fik mit varelse og en hurtig rundvisning af gaarden og dyrene. Saa faldt jeg ellers omkuld i senegen! Vi er jo hele 9 timer bagefter her i Idaho.

I dag er tirsdag herover og altsaa har det vaeret min forste rigtige dag med min familie og det meste af den dag er blevet brugt med at flyden paa folden sammmen med mine to "sostre" og et par af deres venner. Nu er jeg ellers ogsaa ved at vaere klar til sengen da klokken jo egentligt er 06:25 i Danmark nu.








Saa godnat kare laesere (:

Ingen kommentarer:

Send en kommentar